سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه بنده ای از امّت من برادرش را در راه خدابه لطفی بنوازد، خداوند، خدمتگزاران بهشت را به خدمتش در خواهد آورد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

سخنان حضرت روح ا... در مورد اخلاگری در دانشگاه

ارسال‌کننده : ح.کنجکاو در : 88/7/23 9:19 صبح

سلام بر دانش و دانشگاه و دانشگاهیانى که چراغ راه هدایت و راهنماى ملت به سوى تعالى‏ و سعادت و فضل و فضیلت مى‏باشند.
اکنون اى خواهران و برادران و فرزندان عزیز اسلام! با باز شدن دانشگاهها و دبیرستانها و دبستانها در موضع حساس و سرنوشت‏سازى هستید. و دشمنان اسلام و غارتگران کشور با توطئه‏ها و نیرنگها مى‏خواهند در این سنگر عظیم، که امید ملت و مرکز سرنوشت کشور است، رخنه نموده؛ و با عمّال خود، شما را از راه خود- که راه حق و راه محرومین و مستضعفین است- منحرف، و با اخلالگرى در مراکز علم، شما را از هدف بازدارند.

باید کوشش در راه علم و به دست آوردن تخصص در رشته‏هاى مختلفه اساس فعالیت دانشجویان عزیز باشد؛ که نیازمندیهاى میهن به دست خود آنها برآورده و کشور ما با کوشش شما خودکفا شود. مع الأسف در دوران گذشته اساس بر آن بود که ما را در هر چیز وابسته کنند؛ و با ملت ما آن کنند که دستش براى هر چیز پیش دیگران دراز باشد. شما عزیزان کوشش کنید که از این وابستگى بیرون آیید و احتیاجات کشور خودتان را برآورید. و از نیروى انسانى و ایمانى خودتان غافل نباشید، و از اتّکاء به اجانب بپرهیزید؛ و استقلال خود را در تمام ابعاد بیمه کنید. و از هیاهوى غرب و غربزدگان‏ نهراسید که خداوند متعال با شماست.

زمان: 31 شهریور 1358/ 30 شوّال 1399






کلمات کلیدی :