سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه کسی که برخی از آنچه را خداوند روزی اش ساخته، به او وام نمی دهد [یعنی انفاق نمی کند ]، محبّت پروردگارش را به کمال می رساند ؟ [حضرت مسیح علیه السلام]

ارتش یمن به روی شیعیان صعده بمب های فسفری ریخت

ارسال‌کننده : ح.کنجکاو در : 88/6/14 1:51 عصر

شیعیان الحوثی از استفاده ارتش یمن از بمب های فسفری در جبهه های نبرد در آن کشور خبر دادند. به گزارش شبکه خبری الجزیره، جنبش الحوثی اعلام کرد: مدارکی در اختیار دارد که بیانگر استفاده ارتش یمن از بمب های فسفری و نیز دخالت عربستان در این درگیری ها و حمایت از ارتش یمن در جبهه های نبرد است.
گزارش فارس به نقل از الجزیره حاکی است، درپی تداوم درگیری ها در یمن برای چهارمین هفته پیاپی،جنبش شیعیان الحوثی رسماً اعلام کرد که ارتش یمن از بمب های فسفری علیه رزمندگان این جنبش استفاده کرده است.
در همین حال، یک منبع نظامی مسئول یمن به خبرگزاری «سبا» یمن اظهار داشت: نیروهای ارتش ضمن بمباران مواضع شبه نظامیان 11 تن از آنها را در منطقه «دماج» کشتند.
همچنین یک منبع نظامی یمن روز جمعه از کشته شدن سه تن از رهبران گروه الحوثی در حمله بامداد جمعه ارتش به یکی از پایگاه های این گروه در استان صعده در شمال این کشور خبر داد.
این منبع تصریح کرد: «جارالله محمد اسماعیل»، «علی عبدربه» و «عبدالعزیز العزیمی» از رهبران حوثی ها در این حمله کشته شدند.
در عین حال با ادامه جنگ فرسایشی در یمن، یک مقام سیاسی و حقوقی هشدار داد: اگر جلوی اقدامات دولت یمن گرفته نشود، جهان شاهد تبدیل شدن این کشور به سومالی دیگری خواهد بود.




کلمات کلیدی : یمن