سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیبایی حکمت، رفق و سازگاری نیکوست . [امام علی علیه السلام]

مرد شیمی جهان به حامیان احمدینژاد پیوست

ارسال‌کننده : ح.کنجکاو در : 88/3/11 9:59 عصر

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی احمدی‌نژاد در استان کرمانشاه گفت: پیوستن پروفسور مجتبی شمسی‌پور، مرد سال شیمی جهان به یاران احمدی‌نژاد برای هر ایرانی و کرمانشاهی افتخار است. بهروز همتی امروز در گفتگو با فارس اظهار داشت: در دیدار روز گذشته نخبگان دانشگاهی و علمی کشور با رئیس جمهور، پروفسور شمسی‌پور به عنوان نخستین سخنران از رشد علمی کشور در دولت نهم دفاع مطلق کرد.
وی ادامه داد: این استاد بین‌المللی و شناخته شده جهانی پیشرفت‌های علمی کشور در دولت نهم، رشد تعداد مقالات علمی کشور و جهش حرکت علمی را در این دولت بی‌سابقه خواند و گفت که برای رسیدن به حکومت جهانی مستضعفان نیاز داریم تا به علم مجهز شویم و حقیقتا دولت نهم در زمینه توانمند‌سازی علمی گام‌های بلندی برداشته است.

همتی، شمسی‌پور را افتخار ایران و جهان اسلام در دنیا خواند و تصریح کرد: این مرد بزرگ و شایسته برای همیشه نام کرمانشاه، ایران و جهان اسلام را بر فراز قله‌های علمی جهان برافراشته و ناموری بزرگ است.

پروفسور مجتبی شمسی پور در سال ???? در کرمانشاه دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا دیپلم در کرمانشاه به پایان برد و در سال ???? موفق به دریافت لیسانس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف شد.

وی گرایش شیمی تجزیه را انتخاب کرد و پس از اخذ فوق لیسانس در سال 1354 از دانشگاه صنعتی شریف برای ادامه تحصیلات در رشته دکترای شیمی تجزیه به آمریکا عزیمت کرد و در سال ???? موفق به دریافت دکترا از دانشگاه ایالتی میشیگان شد.

در سال ???? به رتبه استاد تمامی در ایران نایل شد.

پروفسور شمسی پور برنده جایزه کتاب سال ???? ایران، برنده جایزه جشنواره خوارزمی در سال ???? در علوم محض، شیمیست برگزیده انجمن شیمی ایران در سال ????، برنده جایزه کامستک (سازمان کشورهای اسلامی) در سال ????، محقق برگزیده و خاص وزارت علوم در سال ????، برنده جایزه شیمی همایش چهره‌های ماندگار در سال ???? است که نشان لیاقت در پژوهش را از رئیس جمهور وقت در سال ???? دریافت کرده است.

استاد شمسی‌پور همچنین برنده جایزه شیمی سال ???? آیسسکو و سال گذشته برای چهارمین سال متوالی از طرف مؤسسه بین‌المللی "ای.اس.ای " آمریکا به عنوان دانشمند برتر جهان معرفی شد.

وی تاکنون بیش از صد حسگر جدید برای مواد دارویی، کاتیون‌ها و آنیون‌های معدنی که به عنوان جایگزین برای دستگاه‌های گرانقیمت جذب اتم‌ها، استفاده در آزمایشگاه تشخیص طبی، اندازه‌گیری آلاینده‌های محیط زیست و کنترل کیفیت در صنایع کاربرد معرفی کرده‌است که هم اکنون در سطح بین‌المللی از آن استفاده می‌شود.

مهم‌ترین نکته قابل توجه در زندگی پروفسور شمسی پور تدین، تعهد و علاقه فوق‌العاده وی به اسلام و قرآن کریم است. چنانکه سخن زیبایش در همایش چهره‌های ماندگار که گفت «هرچه کردم همه از دولت قرآن کردم» برای اهل علم و فرهنگ و هنر ایران شیرینی و برکت محافل علمی و معنوی است.




کلمات کلیدی : اخبار فتنه 88