سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرخوری، حجاب تیز فهمی است [امام علی علیه السلام]

دروغ پردازی جدید روزنامه اعتماد

ارسال‌کننده : ح.کنجکاو در : 88/3/10 9:41 عصر

تخریب دولت این بار به طور ناخواسته‌ای دامن نمایندگان ملت را نیز گرفت. روزنامه اعتماد که این روزها تقریبا در همه شماره‌هایش گزارشی سیاسی-انتخاباتی از درون مجلس روانه صفحات نخست خود می‌کند، نه تنها اعتراض دولتیان که حتی انتقاد شدید نمایندگان مجلس را نبز برانگیخته است.سکان این روزنامه که همانند ارگان مطبوعاتی کروبی، در اختیار عضو شورای حزب اعتمادملی است، هفته گذشته با انتشار گزارشی همزمان دولت و مجلس را هدف قرار داده‌ بود.

اعتماد در گزارشی که روز سه شنبه 5 خرداد تحت عنوان "نوبت چکهای انتخاباتی" به چاپ رسانده مدعی شده بود که وزیر کشور با ارسال نامه‌‌هایی به برخی یا جمعی از نمایندگان مجلس، اقدام به اعطای چک‌های 200 میلیون ریالی به آنان کرده است.

این رسانه در ادامه عنوان کرده بود که حتی "برخی از نمایندگان این کمک مالی را امری عادی و بدون شائبه تبلیغاتی و رویه مرسوم دولت نهم در چهار سال گذشته توصیف کرده و چک‌های مورد اشاره را با مبالغ متفاوت تحویل گرفته‌اند."

اعتماد همچنین ادعا کرده بود که این پول با عنوان "کمک به حوزه انتخابیه" اما در واقع به هدف "تبلیغ انتخاباتی" به نمایندگان داده شده است.

 ین گزارش بلافاصله با واکنش و اعتراض وزارت کشور روبرو شد و این وزارتخانه چنین خبری را هتک حرمت دولت و تخریب چهره وزارت کشور و همچنین توهین به نمایندگان مجلس خواند.
این وزارتخانه همچنین در بیانیه خود نوشت: "با تکذیب این تهمت و تکذیب تهمت‌ها و افتراهای دیگری که تا به حال به خاطر عدم ورود به حاشیه‌ها از پاسخگویی به آنها امتناع کرده‌ایم، اعلام کنیم که از خداوند رحمان هدایت و عمل به اخلاق اسلامی را برای عاملان این اقدامات غیراخلاقی مسئلت می‌کنیم".

پس از این بود که نمایندگان مجلس نیز بیکار ننشستند و در مصاحبه‌هایی با رسانه‌های مختلف از جمله روزنامه اعتماد، گزارش این روزنامه را "کذب محض" و تنها یک "تخریب انتخاباتی" خواندند.




چنانچه شهباز حسن‌پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به فارس گفت: عده‌ای با دروغ سازی، حاشیه پردازی و مشارکت ستیزی سعی بر آن دارند تا فضای سالم انتخابات را وارونه جلوه دهند و به دروغ، تهمت و سیاه‌نمایی آلوده سازند.

با این حال نمایندگان مجلس که این گزارش را توهین به نمایندگان ملت می‌دانند، امروز نیز در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار برخورد قاطع هیات رئیسه درباره انتشار این خبر خلاف واقع شدند.

این نامه که به امضای حدود 60 نفر از نمایندگان رسیده، "انتشار چنین اخبار کذبی را در آستانه‌ انتخابات، اقدامی جهت‌دار برای زیر سوال بردن اقدامات دولت‌نهم و توهین به شان نمایندگان دانسته‌اند."

نمایندگان امضا کننده نامه همچنین طرح چنین اظهاراتی را از جانب روزنامه اعتماد، توهین، تهمت و افترا به ساحت مقدس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم مردم، وزارت کشور و دولت نهم دانستند و تاکید کردند اینگونه سیاه‌نمایی‌ها در آستانه انتخابات موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به مجلس شورای اسلامی و دولت خدمتگذار می‌شود.

حال باید دید که هیئت رئیسه مجلس برای اعاده حیثیت نمایندگان مجلس و جلوگیری از انتشار مجدد چنین اخباری دست به چه اقدامی خواهند زد.


*سیر اعتماد بسوی بی‌اعتمادی

اما اقدام روزنامه اعتماد در نسبت دادن اخبار کذب به وزرای دولت و نمایندگان منتخب مردم در شرایطی صورت می‌گیرد که این روزنامه در روزهای اخیر حجم زیادی از صفحات خود را به انتقاد از دولت اختصاص داده و حتی در برخی موارد همانند خبر مذکور، دست به دامن "تخریب" نیز می‌شود.

البته اعتماد در انتشار اخبار کذب کم‌سابقه نیست چنانکه چندی پیش در حالی با تیتر اول در صفحه نخست خود از دور جدید بازنشستگی اساتید دانشگاهی خبر داد که 4 روز بعد ناگزیر از انتشار تکذیبه یکی از همان اساتیدی شد. این استاد دانشگاه ضمن اعتراض شدید به انعکاس خبر بازنشستگی و ممنوعیت تدریس خود، آن را کذب محض خوانده بود.




کلمات کلیدی : اخبار فتنه 88