سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین دانش آن است که هدایتت را تباه کند . [امام علی علیه السلام]

طومار کارگران کارخانه‏های آلومینیوم سازی علیه ادعاهای حامی موسوی

ارسال‌کننده : ح.کنجکاو در : 88/3/9 10:22 عصر

در پی ارایه گزارشی غیرواقعی از سوی اسحاق جهانگیری حامی میرحسین موسوی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر غیرواقعی بودن آمار دولت نهم در خصوص توان تولید این بخش، کارکنان (ایرالکو) در حال جمع آوری طوماری در حمایت از فعالیت های دولت نهم در این بخش هستند.به گزارش ایرنا،‌ با وجود ارایه آمار غیرواقعی از سوی نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره ریاست جمهوری در مورد وضعیت تولید فلزات اساسی، میزان تولید آلومینیوم در هر دو کارخانه آلومینیوم ایران (ایرالکو) و کارخانه آلومینیوم المهدی، در سال جاری با افزایش مواجه شده است.

با تلاش چشمگیر کارگران کارخانه های آلومینیوم کشور، میزان تولید آلومینیوم در این واحد ها برخلاف آنچه که برخی ها مدعی هستند، آمارها کذب و غیرواقعی است، با افزایش مواجه بوده و در فروردین ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل با 22 درصد رشد مواجه شده است.

تعدادی از کارگران کارخانه های ایرالکو و المهدی در پاسخ به ادعاهای مطرح شده، با حضور در مقابل درب کارخانه از مسئولان ذیربط خواستند تا جواب کسانی را که سال ها از تولید فاصله گرفته اند، داده شود.

دو کارخانه مورد اشاره در نخستین ماه امسال در مجموع 23 هزار و 776 تن آلومینیوم تولید کردند که از این میزان 14 هزار و 300 تن مربوط به شرکت ایرالکو و 9 هزار و 476 تن مربوط به المهدی است که به ترتیب 27 و 16 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش داشتند.

این در حالی است که میزان صادرات آلومینیوم نیز توسط شرکت‌های ایرالکو و المهدی در فروردین‌ماه امسال به ترتیب شش هزار و 498 تن و هشت هزار و 232 تن بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به لحاظ وزنی به ترتیب 34 و 37 درصد رشد داشتند.

یادآور می شود میزان تولید آلومینیوم در کشور در سال گذشته 248 هزار تن بود.

این در حالی است که فازهای دوم و سوم ایرالکو در فروردین ماه سال جاری به بهره برداری رسیده و ظرفیت این شرکت را به 200 هزار تن رسانده و به این ترتیب ظرفیت تولید این شرکت 100 درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است فار نخست طرح مذکور در سال 1386با ظرفیت 36 هزار تن با مشارکت شرکت"ان .اف.سی" چین به عنوان پیمانکار خارجی افتتاح شد که در ادامه کارشناسان فنی و متخصصان ایرانی فازهای دوم و سوم آن را با موفقیت به پایان رساندند.

همچنین با بهره برداری از این طرح برای 1000 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

براساس آمار ارایه شده، میزان تولید آلومینیوم کشور در سال جاری به 360 هزار تن افزایش می یابد.

برنامه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) دسترسی به تولید 1/5 میلیون تن آلومینیوم تا سال 1404 شمسی است که با این ظرفیت جایگاه مناسبی در آسیا پیدا خواهیم کرد.

ایران در زمان حاضر 12 درصد تولید آلومینیوم منطقه را در اختیار دارد اما با اجرای طرح های توسعه ای در آینده نزدیک به یکی از 10 قدرت برتر جهان در این زمینه تبدیل خواهد شد.




کلمات کلیدی : اخبار فتنه 88