سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشم زخم راست است و افسون راست ، و جادوگرى حق است و فال نیک درست و فال بد نه راست ، و بیمارى از یکى به دیگرى نرسد و بوى خوش بیمارى را بهبود دهد ، و عسل درمان بود . و سوارى و نگریستن به سبزه درمان بیمارى . [نهج البلاغه]

پیشگویی های داموس الملک!

ارسال‌کننده : ح.کنجکاو در : 92/5/2 4:54 عصر

بسم الله

از حالا تا انتخابات 96 ریاست جمهوری راه زیادی مانده است، اما با توجه به شخصیت شناسی جریان های سیاسی کشور می توان پیش بینی هایی را از انتخابات بعدی داشت. اما اول از انتخابات بعدی مجلس چند پیش بینی خواهیم داشت:

انتخابات مجلس:

1.تجربه نشان داده که جریان غالب در یک قوه همواره به دنبال تصاحب قوای دیگر می رود و اعتدال گرایان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

2. اعتدال گرایان با همکاری اصلاح طلبان با لیست حامیان روحانی وارد خواهند شد و با تصاحب 90-100 کرسی مجلس اقلیتی قوی را تشکیل خواهند داد. اما احزاب تندروی آنها توفیق چندانی در موفقیت کاندیداهایشان نخواهند داشت.

3.اصولگرایان این دفعه سر عقل آمده و با حذف مهره های مسئله دار خود از لیست ها بهانه طیف های ارزشی تر خود را برای زدن ساز جدایی، از آنها می گیرند و با ارائه لیست واحد اصولگرایان حائز 120-130 کرسی مجلس خواهند شد و اکثریتی ضعیف را تشکیل خواهند داد.

در مورد انتخابات ریاست جمهوری باید تا بعد از انتخابات مجلس صبر کرد و بعد دست به پیش بینی زد، اما از حالا هم می توان بعضی حدس ها را بر آن صادق دانست.

انتخابات ریاست جمهوری:

1. به احتمال بسیار زیاد احمدی نژاد بازیگری قوی در انتخابات بعدی خواهد بود، او تلاش می کند تا با جلب حمایت قشری هایی از اصولگرایان(علی الخصوص جریانات ارزشی تر) به عنوان رقیب اصلی روحانی در انتخابات بعدی صف آرایی کند.

2. احتمال نمی رود که اصولگرایان بتوانند چهره ی قوی تری از احمدی نژاد را وارد رقابت با روحانی کنند و لذا در نبود مادر به ساختن با زن بابا روی می آورند!

3. بنا بر قاعده ی مردم ما که به هر رئیس جمهوری معمولا دوبار رای می دهند، این بار هم روحانی با اختلاف کمی پیروز رقابت با احمدی نژاد خواهد بود.

4. طیف های تندروی اصلاحات در انتخابات بعدی تمایل به معرفی کاندیدای خودشان خواهند داشت اما توسط سرانشان سرکوب خواهند شد و به ائتلاف بر روحانی رضایت خواهند داد.

اما آخرین پیش بینی و خطرناک ترین پیش بینی بنده این است که 4 سال آینده کشور دستخوش بحران ها و فتنه های عمیقی که بعضا به فتنه 88 تنه می زند باشد. محور اصلی بحران های آینده تمایل دولت حاکم به رابطه با امریکا و کوتاه آمدن در برابر خواسته استکبار، خواهد بود.(ان شا الله که این پیش بینی درست نباشد)




کلمات کلیدی :