سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیک است که حکیم، پیامبر گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

متن مصاحبه بنده با "شبکه خبر دانشجو"

ارسال‌کننده : ح.کنجکاو در : 89/11/1 6:43 عصر

یک دانشجوی فعال بسیجی دانشگاه زنجان گفت: عدم تصویب به موقع طرح نظارت مجلس بر نمایندگان علاوه بر آنکه باعث لطمه به اعتبار مجلس هشتم نزد مردم می شود، ادعای ولایتمداری نمایندگان نیز را با سوالات جدی رو به رو می کند.
ح.کنجکاو در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در زنجان، با اشاره به اینکه نظارت بر هر نهادی بهترین تضمین برای سلامت آن نهاد است، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی همه اشخاص و دستگاه های مرتبط با نظام، از قوه قضاییه و مجریه تا رهبری، تحت نظارت دائم قرار دارد، اما عملا می توان گفت که نمایندگان مجلس در نظام ما بدون نظارت کافی در مورد مسائلی همچون سلامت مالی و وظایف نمایندگی شان، رها شده اند.
 
این فعال بسیجی دانشگاه زنجان گفت: عدم تصویب به موقع طرح نظارت مجلس بر نمایندگان از یک طرف باعث زیر سؤال رفتن ادعای ولایتمداری نمایندگان، و از طرف دیگر باعث ایجاد حاشیه امنی برای معدود نمایندگان دارای فساد مالی می‌شود.
 
وی افزود: این عدم نظارت نتایج ملموسی همچون غیبت غیر موجه بسیاری نمایندگان در صحن علنی و کمیسیون های تخصصی و عدم مشارکت صحیح نمایندگان در تصویب طرح ها و همچنین وجود معدود افرادی با فساد مالی را باعث شده است.
 
این دانشجوی فعال بسیجی دانشگاه زنجان با بیان اینکه طرح نظارت مجلس بر نمایندگان طرحی جامع در مورد نظارت بر عملکرد مالی و وظایف نمایندگی نمایندگان است، اظهار داشت: متاسفانه با وجود جامعیت و پختگی آن و همچنین با داشتن امضای 150 تن از نمایندگان، در موقع تصویب فوریت به دلایل واهی با بی اقبالی رو به رو،  و با 81 رای مخالف راهی پروسه ای طولانی برای تصویب شده است که نمونه این عملکرد عجیب را می توان در مورد عدم تصویب طرح مخالفت با کاهش واردات خودرو نیز مشاهده کرد.
 
وی تأکید کرد: عدم تصویب به موقع این طرح علاوه بر آنکه باعث لطمه به اعتبار مجلس هشتم نزد مردم شده و ادعای ولایتمداری نمایندگان را با سوالات جدی رو به رو کرده، باعث ایجاد حاشیه امنی برای معدود نمایندگان دارای فساد مالی و همچنین کم کار مجلس خواهد شد که با انتظارات مردم از منتخبانشان همخوانی ندارد.
 
وی همچنین با بیان اینکه در حالت کلی مجلس هشتم در سیاست خارجی، مسئله هسته ای، قضایای فلسطین و مسائل داخلی عملکرد خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: در این سه سال اخیر نقاط تاریکی از جمله تصویب وقف دانشگاه آزاد در یکشنبه سیاه، عملکرد دوپهلوی بعضی از نمایندگان شاخص مجلس در فتنه 88 و همچنین عدم تصویب طرح نظارت مجلس بر نمایندگان در کارنامه مجلس به چشم می خورد.

*اسم مستعار رو خودم محض ریا گذاشتم!




کلمات کلیدی :